sinds ik de auto hem..zuipt ie kvs..
nagekeken,,kwam erachter dat het buisje, onder het kvs reservoir,,waar de slang wordt opgeschoven, gebroken
was.
dus kvs reservoir vervangen.
kvs erin gegooit, en hup,,kvs-lampje mooi uit en ik kon rijden.
ik rij een half uur, ik zet mijn auto neer, stap uit, en zie dat er een spoor kvs ligt, en plek kvs onder de auto.
motorkap open, zie niks bij de slangen..maar overloopje is nat..dus daardoor is het naar buiten gekomen. en dit dagelijks, elk half uur gaat mijn kvs lampje branden binnen,,dus 30 minuten rijden,,aflaten koelen(voldoende)...bijvullen, rijden..half uur lampje aan,,ik kijk,,reservoir leeg,,en alles nat.
ik bel de garage op waar ik em kocht,,kon ik langskomen,,vertelde hij me dat het een luchtbel kon zijn.
dus ik moest me auto laten draaien,,met kvs dop eraf,,,bijvullen,,kijken,,toen ging het vanzelf op en neer.
vel luchtbellen kwamen eruit,,en bleef maar zakken en stijgen..,,toen de auto uit na 5 minuten.
toen geloofde ik mijn ogen niet,, het water liep weg uit kvs reservoir,,tot op de bodem tot,,en we zagen het nergens lekken..???
tijdje later kwam er een monteur aan,,die ik kon,,en daar werkte bij het bedrijf.
hij kijkt er naar,,en moest auto aan zetten..met de blazer op hoogste stand,,en op warm zetten.
maar warmde niet vanbinnen.
radiator was niet kapot vertelde hij me.
waterpomp ook niet.
maar hij was ervan overtuigd,dat het de thermostaat is, die werkte niet meer.
want die 2 dikke slangen? die naar binnen gaan, 1 was warm,en 1 was koud. welke weet ik niet meer, bovenste of onderste.
als de thermostaat kapot is,,circuleert de kvs niet meer op de juiste manier.
dan spuit hij het uit,,via het overloopje.
meteen een nieuwe thermostaat besteld,,en morgen wordt hij vervangen.
zou het daadwerkelijk de thermostaat zijn?
want als ik rij, verwarmt hij wel goed,,als ik stil sta,,gaat hij kouder blazen.
iemand een idee wat het kan zijn?.
grtzz..