VR6 Club Holland 3.0

Welkom op de site van de VR6 Club Holland

Berichten die gesloten zijn vind je hier
Door greyhorse
#123896
hoi allemaal

ik wil binnekort een chip zetten in mijn vr6
hoeveel pk winst kan ik verwachten en is dat dan ook gelijk te merken

en waar kan ik het beste terecht voor een goede chip, ik dacht aan vr6specialist?
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#123902
Chip op maat is niet nodig voor een standaard vr6. Zal weinig verschil maken. Ook met paar modivicaties zal het weinig uitmaken. Dan bedoel ik luchtfilter en een uitlaat enzo. Tenzei er andere nokken in zitten dan wordt het een ander verhaal.


pk winst. 10pk. zo ongeveer.
Laatst gewijzigd door vr6syncro op do 02 apr 2009, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door greyhorse
#123904
ik heb nu gewoon standaartfilter en een rechtepijp naar achtere mett hartmann uitlaat achter.

dus een chip zal niets doen als ik deze zet??
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#123906
Jawel. maar verwacht geen wonderen. wat ik zei ongeveer 10 pk. Maar meeste doen het voor het koppel omdat de vr6 daar een beetje gebrek aan heeft.

Daarom zou ik een gewone chip doen. Op maat kost een hoop extra en je krijgt er weinig voor terug in jouw geval.
Laatst gewijzigd door vr6syncro op do 02 apr 2009, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dess
#123932
denk niet dat je 10 pk pakt hoor met zomaar een chip,ikzelf heb al 2 een chip gekocht,met de eerste erg weinig resultaat, met degene die ik nu heb heb ik wel resultaat,geloof dat die van chipmeister is
Door greyhorse
#123940
bij de site van vr6 specialist staat dat het van 174 naar 190 gaat bij chip op maat

dus dat klopt dan niet?????


ik zit nu te twijfele of ik het nou wel of niet moet doen
Gebruikersavatar
Door Jochem
#123947
tuurlijk staat daar 174 naar 190... wat zou jij zeggen als je iets wil verkopen.

Jongens die zo'n chip hebben en de auto doorverkopen beweren op marktplaats dat ze 250 pk hebben... :roll:
Gebruikersavatar
Door jacobus
#123954
wat ik altijd geleerd heb is dat een atmosferische motor tot maximaal 15 winst kan geven dat hangt dus af van de leeftijd ,kilometers van het blok en of die gezond is natuurlijk

wat dus vr6 syncro zei is dus waar

kijk maar eens opwww.digitune.nl daar heb ik mijn gol 4 gti turbo laten chippen met gevolg van 55 pk winst plus turbo opschroeven tot 1 bar maar ja dat was een turbo :wink:
Gebruikersavatar
Door Jochem
#123963
op de bank gemeten? of beweerd?
Gebruikersavatar
Door jacobus
#123968
op de bank gemeten uiterraard

ik had de 150 pk versie nog met de 99 type motor en computer en ik had de 2001 versie daar kon ie meer uithalen dan een type 2002 ( 170pk )

resultaat 205 pk gemeten op rollerbank uitdraai
Gebruikersavatar
Door Jochem
#123987
toch niet z'n eigen rollenbank he. Zo heb ik een uitdraai gezien die gaf wel 200 pk aan als krukaspk, maar daarbij had de bankenmeneer verzonnen dat iets van 40% verloren ging in de aandrijving, want er werd maar iets van 120 pk op de wielen gemeten.
Gebruikersavatar
Door vaursechs
#123992
Toch zou ik als ik jou was voor chip op maat gaan, anders krijg je gewoon een voorgeprogrammeerde chip die niet voor je eigen auto geschreven is, maar voor de voorganger met een vr6 die wel chip op maat had.

Omdat elk motorblok een andere afstelling nodig heeft, kan de chip beter aangepast worden op jou auto.
Begin 2008 heb ik ook een chip op maat laten plaatsen, moet zeggen dat het vermogen onderin wel merkbaar meer was.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#123993
Verschillen tussen chip en chip op maat zijn minimaal op een standaard auto, mijn inziens. Je moet toch minimaal wat veranderd hebben... kat weg, andere uitlaat, open luchtfilter met CAI...
en als je echt iets interessants wilt, plaats je nokken oid... maar dan heet het alweer "chip op maat 2" bij de vr6 specialist

mijn idee is: een "chip op maat" is niets anders dan een standaardchip waarvan net een of twee fuel- of sparkmapwaardes worden veranderd. maakt 1-2 pk uit denk ik..
Gebruikersavatar
Door vaursechs
#123995
Jochem schreef:Verschillen tussen chip en chip op maat zijn minimaal op een standaard auto, mijn inziens. Je moet toch minimaal wat veranderd hebben... kat weg, andere uitlaat, open luchtfilter met CAI...
en als je echt iets interessants wilt, plaats je nokken oid... maar dan heet het alweer "chip op maat 2" bij de vr6 specialist

mijn idee is: een "chip op maat" is niets anders dan een standaardchip waarvan net een of twee fuel- of sparkmapwaardes worden veranderd. maakt 1-2 pk uit denk ik..


Aan je reactie te merken zeg je gewoon maar iets wat je vermoed, ik heb echter naast ronald gezeten toen hij de chip aan het bewerken was, en ik moet zeggen dat hij toch veel heeft moeten aanpassen. ( timing en brandstofinspuiting op bijna alle kernvelden )
Gebruikersavatar
Door arash
#123997
hey ik heb nog een chip op maat over van me vorige vr je kan een keer langskomen om te proberen wat het resultaat is en als je het wat vind kan je hem overkopen, had er zelf ook best veel voor betaald en je merkt het wel hoor. :lol:
Gebruikersavatar
Door vaursechs
#123998
arash schreef:hey ik heb nog een chip op maat over van me vorige vr je kan een keer langskomen om te proberen wat het resultaat is en als je het wat vind kan je hem overkopen, had er zelf ook best veel voor betaald en je merkt het wel hoor. :lol:


Volgens de voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan op het moment dat je de chip op maat aanschafte, is het niet toegestaan om de chip op maat door te verkopen of te kopieren ;)
Gebruikersavatar
Door arash
#124000
nou hij is niet gekopieert ofzo heb me chip er uit gehaald.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#124001
Inderdaad, daarom had ik ook de toevoegingen "mijn inziens", "mijn idee is" en "denk ik" gebruikt.

Maar goed: jij hebt een turbo... dus dat is logischerwijs meer werk. Of had je dit al bij een standaard 6-je?
Gebruikersavatar
Door vaursechs
#124004
Jochem schreef:Inderdaad, daarom had ik ook de toevoegingen "mijn inziens", "mijn idee is" en "denk ik" gebruikt.

Maar goed: jij hebt een turbo... dus dat is logischerwijs meer werk. Of had je dit al bij een standaard 6-je?


Dit was nog op mijn originele setup.